Kurs: Najprostszy i najszybszy transfer

Ostatnio na wielu bloga pojawia się temat transferów.
Metod jest wiele, a technik i środków tyle co twórców.

Ja chciałam Wam zaprezentować jak zrobić w bardzo prosty i szybki sposób transfer i to przy uzyciu rzeczy które na pewno posiadacie :)

Więc jak? Ciekawe jesteście? No to zaczynamy:


KROK 1

Potrzebujemy:

  1. Przygotowaną powierzchnię na której chcemy umieścić wybraną grafikę,
  2. Taśmę, żeby przytrzymać grafikę (ja używam papierowej),
  3. Długopis, ołówek, coś zakończone twardą końcówką,
  4. Najważniejszy element to grafika, UWAGA wydrukowana na drukarce atramentowej (tak, tak atramentowej), ale odbicie lustrzane (w prosty i szybki sposób zrobicie to w paintcie),
  5. Fiksatywa - do utrwalenia odbitego motywu.



KROK 2

Przy użyciu taśmy przyklejamy motyw tam, gdzie chcemy żeby się "pojawił".
Najlepiej i najbezpieczniej obkleić każdy bok, żeby kartka z motywem się nie poruszyła.
Tylko przyklejcie dobrą stroną i nie do góry nogami :]



KROK 3

Przy użyciu czegoś twardego - "rysujemy po grafice".
Każde miejsce dokładnie musi być odciśnięte.. chyba, że chcecie uzyskać efekt mniej wyraźny, albo lekko starty, wówczas pewne miejsca możemy ominąć.



KROK 4

Odklejamy delikatnie taśmy. Grafika w łatwy i szybki sposób się odbiła.
Zawsze możecie podglądnąć odrywając tylko fragment i ewentualnie poprawić.



KROK 5 

Zabezpieczamy odbity motyw fiksatywą. 
Następnie po wyschnięciu - możemy lakierować czy dalej ozdabiać :)


I GOTOWE :)



Jak widzicie jest to prosty i szybki sposób, a efekt jest bardzo zadowalający...przynajmniej mi wystarczy :)
Nie każdy ma dostęp do drukarki laserowej, a atramentowe są w większości domów.
Ja testowałam parę metod i często kończyło się to średnim efektem: pobrudzone brzegi i mało estetyczny finał. Po za tym nie musicie szukać po sklepach dziwnych środków, dzięki którym odbijecie grafikę... Wystarczy fiksatywa, a to już większość decoupażystek ma w swojej pracowni.
Tą metodą, możecie transferować również kolorowe grafiki, no chyba, że skończył się Wam kolorowy tusz w drukarce :]


Mam nadzieję, że komuś ten kursik się przyda.. i ułatwi życie :) 
Czasem należy szukać tych najprostszych rozwiązań, bo są najlepsze :)

72 komentarze:

  1. Świetnie! Dzięki za ten kursik, bo jest ekstra! łatwy i skuteczny! Na pewno tak zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny kursik. Na pewno wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł :)
    jakiś czas temu zakupiłam do tych celów mod podge, ale jeszcze nie nadarzyła się okazja, żeby wypróbować. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialne, zawsze sądziłam, że jakieś śmierdzące media po prostu MUSZĄ przy tym być. A tu taka niespodzianka :) Dzięki za tutorial :D

    OdpowiedzUsuń
  5. A na drewnie malowanym akrylem też podziała?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na każdej gładkiej i w miarę "śliskiej" powierzchni powinno działać :)

      Usuń
  6. Genialny pomysł!! dziękuje serdecznie za kursik :) teraz to na pewno wypróbuje transfer :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny i szybki sposób na transfer ;)

    Pozdrawiam,
    Mika

    OdpowiedzUsuń
  8. Zuza, chyba lepszy niż ten na kleju co? ;)
    spróbuję go, choć już spróbowałam za pomocą Transfer Glaze..ale przy nim tyle zabawy..miski z wodą rozrzucone po całym domu ;) i niestety mało przyjemny zapach..a przy dziecku ma to znaczenie ;)
    buziaki

    OdpowiedzUsuń
  9. no nie wierze że to takie proste! na pewno spróbuje! dziękuję za ten kursik:)

    OdpowiedzUsuń
  10. W życiu bym na to nie wpadła...genialne muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O proszę, kolejny sposób na mój ulubiony transfer:) Koniecznie spróbuję:)Bo tez oczywiście w domu mam atramentówkę:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziękuję za kurs, a już "męczyłam" męża żeby tusze do laserówki kupił, atak spróbuję z wydrukiem z atramentówki :) Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  13. .świetnie i bardzo przejrzyście wyjaśnione ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Hmm nie wiedziałam, że wystarczy czymś "rysować". Myślałam, że trzeba czymś namoczyć, ale rzeczywiście z transferami jestem całkowicie do tyłu, bo nie mam drukarki :( Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Rzeczywiście prosto się robi - przynajmniej tak to u Ciebie wygląda. Ja nie mogłam znaleźć opcji w paintcie do lustrzanego odbicia ale GIMP dał radę.

    OdpowiedzUsuń
  16. Fajny kursik
    Przyznałam Ci wyróżnienie
    Zapraszam po odbiór: http://marta-berceuse.blogspot.com/
    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetny kurs, na pewno spróbuję go wykorzystać :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo prosta i łatwa w wykonaniu metoda, dzięki za kursik:)

    OdpowiedzUsuń
  19. łooo no to kapcie mi spadły bo to jest naprawde łatwy sposób na zrobienie transferu i jutro chyba wypróbuje ;-)dziękuje za podzielenie się swoim odkryciem^^

    OdpowiedzUsuń
  20. No proszę, nie trzeba wdychać rozpuszczalnika ani się męczyć z medium do transferów! Rewelacja! Dzięki za ten kursik! Na pewno skorzystam :)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  21. no to przyznam, że mnie zaskoczyłaś! świetny sposób:) dzięki na pewno skorzystam:)) pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. normalnie muszę spróbować, bo nie wytrzymam!
    czy na pewno jest to takie proste?
    pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  23. świetny kurs! ja mam właśnie drukarkę atramentową, wie z ogromną chęcią wypróbuję :) dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  24. dzięki piękne. Miałam parę podejść do transferów/ tych śmierdzących też/ ale wychodziło tak sobie. Na pewno więc wypróbuję jeszcze tego!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Dzięki, na pewno spróbuję .

    OdpowiedzUsuń
  26. Spróbowałam tej metody i nie wyszło - nic się zupełnie nie odbiło. Może coś przeoczyłam w kwestii "przygotowania powierzchni". Pomocy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja miałam tak samo....

      Usuń
    2. Moze powierzchnia była za śliska? Na suchej farbie powinno sie odbić :)

      Usuń
  27. Naprawdę to takie proste??? To ja muszę wrócić do moich malowanek... :)
    Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  28. Super transfer,dziękuję bardzo i czekam na więcej:))))

    OdpowiedzUsuń
  29. Czy to na prawdę takie proste? Az wierzyć mi się nie chce. Zaopatrzyłam się w środek do transferu, ale przyznam, że jeszcze go nie wypróbowałam. Teraz mam dylemat, którą metodę wypróbować najpierw?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbowałam tę metodę i ... nie wyszło. Odciskałam końcówką pisaka - nic. Wzięłam łyżeczkę i pocierałam, aż łyżeczka zrobiła się gorąca. Odbił się bardzo słabo widoczny napis, w zasadzie tylko cień napisu. czyli zupełnie inaczej niż u Ciebie.
      Możesz coś bardziej szczegółowo napisać o tym sposobie transferowania?

      Usuń
    2. Hmm.. nie wiem czemu Ci nie wyszło.. to zależy od tego na czym odbijasz napisz.
      Mi zawsze wychodzi.. i odbijam zazwyczaj na powierzchni wylakierowanej co najmniej jeden raz i lekko wygładzonej papierem ściernym.
      I dodatkowo zawsze drukuje w najlepszej jakości grafikę.

      Usuń
  30. dzieki! napewno wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Na pewno wypróbuję, bo szukałam ostatnio sposobu na nieskomplikowany transfer! :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Ale super kursik !!! Ja Tu będę zaglądać i fajnie, że Tu dotarłam :)) Pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
  33. Dziękuję za ten super kursik, jest naprawdę przydatny. Mam tylko jeden problem...nigdy nie mogę tak ładnie odbić, żeby napis był wyraźny, zawsze wychodzi mi bardzo jasny mało widoczny napis. Błagam o pomoc, co robię źle??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się przydał :)
      Powodów myślę, że może być kilka m.in. za lekko odbijasz, za śliskie podłoże, słabej jakości wydruk.. myślę że wpływać może też jakoś tuszu w drukarce.. ale strzelam.. trzymam kciuki, żeby się udało :)

      Usuń
    2. Chyba wszystko po trochu, ale najbardziej myślę, że chodzi o śliskie podłoże..., bo używam satynowej farby, to może przetrę papierem ściernym przed odbiciem? Będę dzisiaj próbować.

      Usuń
  34. świetny sposób, na pewno spróbuję, zapraszam też do siebie:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. Odpowiedzi
    1. Zapewne tak :) tylko efekt może być słabszy.
      W przypadku, gdy drewno jest nie równe tzn. ma jakieś małe rowki transfer też może być "w paski".
      Ale warto spróbować :)

      Usuń
  36. genialne , kiedyś to wykorzystam

    OdpowiedzUsuń
  37. Super metoda. Jak tylko zaopatrzę się w fiksatywę to biorę się do roboty. Jakiej firmy masz fiksatywę? Tak się w ogóle zastanawiam, czy można ją czymś zastąpić? Dziękuję i pozdrawiam, Ewelina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fiksatywy używam różne.. i można ją zastąpić lakierem do włosów :)

      Usuń
  38. Rzeczywiście prosto się robi - przynajmniej tak to u Ciebie wygląda. Ja nie mogłam znaleźć opcji w paintcie do lustrzanego odbicia ale GIMP dał radę. Itupoker.net Agen Judi Poker , Agen Judi Domino Online Indonesia Terpercaya

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. SUPER tylko skąd wziąć takie fajne grafiki do transferów ???

      Usuń
    2. Jest bardzo dużo stron z tego typu grafikami, ale chyba najpopularniejszy w decoupagu i transferach to The Graphics Fairy :) na pewno znajdziesz tam wiele inspiracji!

      Usuń
  39. Super !!! Dziękuję za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  40. WITAM ROBIŁAM TAK JAK ZOSTAŁO OPISANE ALE SIĘ NIC NIE ODBIŁO I MOJE PYTANIE PO POMALOWANIU FARBA AKRYLOWA Z MATOWANIU PAPIEREM POTRZEBNA JEST WARSTWA LAKIERU CZY NIE BO ROBIŁAM PRZED POLAKIEROWANIEM PROSZĘ O RADĘ:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robię na warstwie lakieru. Zazwyczaj jednej i odbijam. W zależności od jakości wydruku i od powierzchni trzeba mocno odcisnąć :)
      Trzymam kciuki!

      Usuń
  41. prawdziwie pastelowe cukierkowe pojemniczki, takie... mufinkowe :) jest o czym pomarzyć :)
    ujazdowskaklaudia@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  42. Dziękuję Zuza za pomoc.. po wielu próbach w końcu się udało.. fakt transfer w paski ze względu na nie równe podłoże ale to akurat mi przeszkadza..

    okazało się że ogromne znaczenie ma wydruk. Drukarka musi mieć porządny tusz i druk w najwyższej jakości tak jak pisałaś wyżej.. chyba chodzi o to żeby było jak najwięcej tuszu :)

    W każdym razie działa - i jeszcze raz dziękuję za pomoc

    OdpowiedzUsuń
  43. Super kursik, dziękuję bardzo się przydaje

    OdpowiedzUsuń
  44. Zamiast fiksatywy wystarczy lakier do włosów. Robiliśmy tak w szkole plastycznej, bo mało kogo było stać na fiksatywę :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Super, mam skrzyneczkę do zrobienia, wypróbuję i mam nadzieję że nie popsuję :) Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  46. Witam. Prosze o pomoc w jakim programie piszecie tekst jak personalizujecie grafike? Czy musze jakis zakupic czy sa darmowe? Prosze o pomoc bo sie nie znam na grafice :(
    Dziekuje i pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
  47. Witam. Prosze o pomoc w jakim programie piszecie tekst jak personalizujecie grafike? Czy musze jakis zakupic czy sa darmowe? Prosze o pomoc bo sie nie znam na grafice :(
    Dziekuje i pozdrawiam Marta

    OdpowiedzUsuń
  48. Witam. Jakiego papieru uzywasz do druku z drukarki antramentowej? W jaki sposob przygotowujesz powierzchnie przed nalozeniem druku? Jezeli kartka swiezo wydrukowana chwilke polezy, wyschnie i bede dopiero przenosic druk to tez sie przeniesie ? Serdecznie pozdrwiam dziewczyny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używałam zwykłego papieru do drukarki. Powierzchni jakoś specjalnie nie przygotowywałam.. a wydruk może chwile poleżeć...
      Spróbuj na jakieś testowej desce.. spróbuj na czystej farbie i spróbuj na wylakierowanej powierzchni. Przetestuj i znajdź swój złoty środek..
      Ja długo próbowałam.. ale warto :) Trzymam kciuki :)

      Usuń
  49. Ja bym chciała zrobić transfer zdjęcia na drewno. Wydruk z drukarki atramentowej. Da radę coś takiego? Mam Mod Podge jeśli to ma jakieś znaczenie. Bardzo bym prosiła o radę !! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  50. Zamierzam zrobić skrzynkę ze skarbami do filcowego tworzenia - dla dziecka :) Chcę ją podpisać. Szukając informacji jak to zrobić trafiłam na Twoją stronkę :) Czyli drewnianą skrzynkę mam pomalować farbą kredową lub akrylową, na to 1 warstwa lakieru. Lekko zmatowić papierem ściernym(220 będzie ok?). Wtedy drukuję napis w lustrzanym odbiciu (u mnie tusze hp - będą ok?). Przykładam do wieka skrzynki, dociskam np. łyżeczką. Jeśli się uda - w wersji budżetowej zabezpieczam lakierem do włosów(ile warstw?). I na to znów lakier wodny. Dobrze zrozumiałam? :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na jutro muszę mieć skrzynkę. Byłabym wdzięczna za odpowiedź...

      Próbowałam transferu na klej Magic. Dałam za grubą warstwę, wyszła brzydka, gruba klejowo-gumowa "błonka". Ściągnęłam i chcę robić jeszcze raz. Teraz tą metodą.

      Usuń
  51. Wielokrotnie korzystałam z tej metody, dziękuję :) z pewnym wyjątkiem. Używam do wydruku papieru do pieczenia takiego w który nie wsiąka tusz. Od razu po wydruku przyklejam i łyżeczką od herbaty pocieram do uzyskania efektu. Jak wyschnie traktuję lakierem w sprayu i jest całkiem ok. Robiłąm drzwiczki od szafek i szafeczek tą metodą, dzięki lakierowi można nawet myć bez szkody.

    OdpowiedzUsuń
  52. Super wpis! Gdybyś szukała drukarki 3d do swojej działalności to polecam ofertę tej firmy https://ubot3d.pl/ Jest bardzo rozbudowana i myślę, że bez problemu wybierzesz drukarkę dla siebie. Drukarki 3d stają się coraz popularniejsze i dają nieograniczone możliwości. Sprawdzają się w wielu dziedzinach.

    OdpowiedzUsuń